İstanbul Valisi
 
  A'dan Z'ye Kurumlar
 
  Hizmetlerimiz
 
  Alt Siteler
  Arşiv
ALO 150 DOĞRUDAN BAŞBAKANLIK HATTI İSTANBUL VALİSİ MUAMMER GÜLER İN KATILIMIYLA HİZMETE BAŞLADI
27.02.2006

VATANDAŞLARIN ŞİKAYET, TALEP, GÖRÜŞ VE ÖNERİLERİNİ KOLAYCA İLETEBİLMELERİ AMACIYLA BAŞBAKANLIĞIN 2006/3 NOLU GENELGESİNE İSTİNADEN KURULAN ALO 150 DOĞRUDAN BAŞBAKANLIK HATTI, 24 ŞUBAT 2006 DA HİZMETE GİRDİ.

 

     Genelge

             Başbakanlıktan:
             Konu:    Başbakanlık İletişim Merkezi
                            (BİMER)-Doğrudan Başbakanlık.

Genelge
2006/3

        Günümüzde kamu yönetimi literatüründe Yönetişim ve Yönetime katılma kavramları ön plana çıkmıştır. Yönetim tekniği olduğu kadar bir değeri de ifade eden bu kavramların hayata geçirilebilmesi için yurttaşların yönetime ilişkin şikayet, talep, görüş ve önerilerini kolayca iletebilmelerine yönelik iyi işleyen, hızlı ve etkin bir sistemin kurulması, yönetimin başarısı için olduğu kadar, demokrasinin sağlıklı bir biçimde işlemesi açısından da vazgeçilmez bir gerekliliktir. Bu şikayet, talep, görüş ve önerilerin derhal işleme alınıp değerlendirilmesi, sonuçlandırılması ve ilgilisine süratle cevap verilmesi de aynı derecede önem taşımaktadır. Bu düşünceler ışığında, kamu kurum ve kuruluşlarının halkla ilişkiler uygulamalarına ilişkin yeni bazı düzenlemelerin yapılması uygun görülmüştür.
         Başbakanlığa yapılacak başvuruların tüm yurt sathında kabulünü ve Bakanlıklar ile Valiliklere yapılan müracaatların Başbakanlıktan izlenebilmesini amaçlayan ve Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)– Doğrudan Başbakanlık olarak isimlendirilen düzenleme, Türkiye genelinden aranabilir bir telefon numarası tahsisi ile bir bilgi işlem programı kullanılmasını öngörmektedir. Böylece, vatandaşlar tarafından yapılan yazılı veya sözlü başvuruların gereğinin yapılması amacıyla süratle ilgili kamu kuruluşu veya birimine ulaştırılması, mümkün olan en kısa sürede cevap verilmesi, gecikme halinde ilgili birimlerin uyarılması, bütün bu işlemlerin bir otomasyon sistemi içinde yürütülmesi, istatistiksel raporlarının alınması ve merkezden denetlenebilmesi sağlanmış olacaktır.
            

        Sistemin kuruluş ve işleyişine ilişkin hususlar aşağıda belirtilmiştir.
        1. Bakanlıklarda, fiziki olarak erişimi kolay bir noktada halkla ilişkiler müracaat bürosu kurulacak, bu bürolarda halkla ilişkiler konusunda hizmet verebilecek nitelikte ve yeterli sayıda personel görevlendirilecektir. Valilik ve kaymakamlıklar da kendi düzenlemelerini bu mantık içinde gerçekleştireceklerdir.
        2. Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)– Doğrudan Başbakanlık için Türkiye genelinde kullanılmak üzere 150 numaralı kısa telefon hattı tahsis edilmiştir. Bu numara illerden arandığında valilik halkla ilişkiler müracaat bürosunda bulunan telefon hattı devreye girecek ve buradaki halkla ilişkiler görevlileri tarafından alınacak müracaat, Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)– Doğrudan Başbakanlık web arayüz programı kullanılarak sisteme girilecektir.
        3. Bakanlıklar ve Valilikler Başbakanlık Halkla İlişkiler Daire Başkanlığı ile; Kaymakamlıklar ise Valiliklerle koordinasyon içerisinde bu sistem ile uyumlu çalışacak iletişim ve bilişim sistemlerini oluşturacaklardır.
        4. 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 3071 sayılı Dilekçe Hakkı Kanunu, 5176 sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun ile insan hakları ihlallerine ilişkin müracaatlar da bu bürolara bizzat ya da Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)– Doğrudan Başbakanlık numarası veya Başbakanlık web sayfası aracılığı ile yapılabilecektir.
         5. Diğer kamu kurum ve kuruluşlarının benzer amaçla kullandıkları telefon numaraları da uygun bir zamanda bu sisteme dahil edilecektir. Bu sayede vatandaşların müracaatlarını her zaman hatırlanabilir tek bir numaradan yapması ve müracaat sürecinin basitleştirilmesi sağlanmış olacaktır. Sistemin tam olarak hayata geçirilmesi ile önemli ölçüde tasarruf sağlanması da beklenmektedir.
        6. Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER)– Doğrudan Başbakanlık uygulamasına 24/02/2006 tarihinde geçilmiş olacaktır. Bakanlık, valilik ve kaymakamlıklar gerekli olan fiziki mekan, personel, iletişim ve bilişim altyapısını bu tarihe kadar oluşturacaktır.
             Bilgilerini ve gereğini önemle rica ederim.         

                                                                   Recep Tayyip ERDOĞAN      

                                                           Başbakan


SİSTEM NASIL İŞLEYECEK?

    
         Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) - Doğrudan Başbakanlık olarak isimlendirilen düzenlemeyle, tüm yurt çapında Başbakanlığa yapılacak başvurular kabul edilecek, Bakanlıklar ile Valiliklere yapılan müracaatlar da Başbakanlık tan izlenebilecek.

        Şahsen, yazılı, faks, telefon ve internet yoluyla yapılacak başvuruları tek bir merkezde toplayacak olan sistem, vatandaşların istek ve önerilerinin kısa sürede yanıtlanmasını amaçlıyor.

         Alo 150 yi arayan bir vatandaş, bulunduğu Valiliğin Halkla İlişkiler Bürosu nda görevli yetkiliyi karşısında bulacak. Büro yetkilisi, vatandaşın kişisel bilgileri ile talebinin detaylarını Başbakanlık Internet sitesi “Arayüz Programıyla BİMER yazılımına işleyecek.

        Vatandaş telefon ile aradığında kendisine sistem tarafından Türkiye genelinde tek bir numara verilecek ve vatandaşımız talebiyle ilgili işlemleri bu numara ile takip edebilecek.

         Vatandaşların talebi, konularına göre İlçe Kaymakamlıkları ve ilgili kamu kuruluşlarına yönlendirilecek.

        Başbakanlık İletişim Merkezi de vatandaşın talebini ilgili Bakanlığa yönlendirecek.

          Alo 150 numarasıyla yapılan tüm görüşmeler, halkla ilişkiler personelinin performansını ölçebilmek amacıyla kaydedilecek.
           
        Vatandaşlar, BİMER - Doğrudan Başbakanlık telefon numarası veya Başbakanlık web sayfası aracılığıyla, 4982 sayılı Bilgi Edinme Hakkı Kanunu, 3071 sayılı Dilekçe Hakkı Kanunu, 5176 sayılı Kamu Görevlileri Etik Kurulu Kurulması ve Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun kapsamındaki taleplerini iletebilecek.

        Vatandaşlar, insan hakları ihlallerine ilişkin müracaatlarını da aynı numaraya yapabilecek. İnsan hakları ihlallerine ilişkin müracaatlar, halkla ilişkiler büroları tarafından il ve ilçelerdeki insan hakları kurullarına iletilecek.
     

    

 
Habere puan ver :      Düşük  
   Yüksek
Okuyan Kişi Sayısı:13198 | Oy Veren Kişi Sayısı:58 | Haberin Aldığı Puan:240
Yazdır
 
 
En Çok Okunan Haberler
21.04.2014 BASIN DUYURUSU
19.04.2014 AVRASYA TÜNELİ KAZILIYOR
21.04.2014 BARIŞ ELÇİLERİNDEN VALİ MUTLU'YA ZİYARET
17.04.2014 TRAFİK GÜVENLİĞİ MEDYA ÖDÜLLERİ SAHİPLERİNİ BULDU
16.04.2014  DÜNYA ŞAMPİYONLARINDAN VALİ MUTLU'YA ZİYARET
En Çok Puan Alan Haberler
19.04.2014 AVRASYA TÜNELİ KAZILIYOR
21.04.2014 BARIŞ ELÇİLERİNDEN VALİ MUTLU'YA ZİYARET
23.04.2014 DÜNYA ÇOCUKLARINA BARIŞ DİLİYORUM
17.04.2014 TRAFİK GÜVENLİĞİ MEDYA ÖDÜLLERİ SAHİPLERİNİ BULDU
16.04.2014  DÜNYA ŞAMPİYONLARINDAN VALİ MUTLU'YA ZİYARET


Tasarım ve yayın İstanbul Valiliği Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır.
İstanbul Valiliği - Ankara Caddesi 34410 Cağaloğlu-Fatih/İstanbul
Telefon No: +90 212 455 59 00    Faks No: +90 212 512 20 86