II. ETAP İstanbul Valiliği ve İl Özel İdaresi e-Devlet Kurumsal İnternet Erişimi Projesi;
 
  • İstanbul Portalı Projesi
  • Portalla entegre İl Yatırımları Projesi
  • Portalla entegre SYDV Ortak Veri Havuzu Projesi

Amaç;

  • İstanbul halkının, İstanbul ile ilgili gerekli tüm kamusal bilgilere kolay ve hızlı ulaşabileceği bir internet ana kapısı oluşturmak,
  • İstanbul halkı ile etkin iletişim sağlamak (Çeşitli interaktif araçlarla siteyi ziyaret eden insanlardan yorum ve fikirler almak),
  • İstanbul halkına hizmette kolaylık sağlamak (Dilekçe örnekleri, formlar gibi çeşitli dokümantasyona bu web sitesi üzerinden ulaşım sağlamak),
  • İstanbul Valiliği’nin ve İstanbul ilinin yurtdışındaki olumlu imajına katkıda bulunmaktı.
İstanbul Portalı Projesinde yapılan ön çalışmalar;
  • İstanbul Portalı İhtiyaç Belirleme Araştırması,
  • Maliyet analizi,
  • Valilik Bilgi İşlem Merkezi’nde Programcı istihdamı,
  • Yurtiçi kamu siteleri, yurtiçi portallar, yurtdışı şehir ve eyalet portallarının incelenmesi,
  • İstanbul Portalı genel yapısının belirlenmesi,
  • İstanbul Valiliği Web Yayın Kurulunun oluşturulması,
  • Kaymakamlıklarda Bilgi İşlem sorumluları belirlenmesiydi.

Yoğun çalışmalar sonucunda Kaymakamlık Koordinasyon Projesi ve Bilgisayar Hastanesi Projesi faaliyete geçmiş oldu.

III. ETAP Proje de ise;
  • İl Özel İdare Müdürlüğü Bilgisayar Altyapısı Kurulum Projesi
  • Valilik Evrak Takip Projesi
  • İstanbul Valiliği Eğitim Sınıfı Projesi vardı.
İstanbul Valiliği’nde evrak kayıt ve evrak takip işlemlerinin elektronik ortamda yapılması idi. Son dört yıldır Valiliğimizde evrak kayıt işlemleri elektronik ortama taşınmış durumdadır. 08 Ocak 2007 itibariylede e-Bakanlık sistemi üzerinden işlemler gerçekleştirilmektedir.
 
İstanbul Valiliği Eğitim Sınıfı Projesinde, e-memur oluşumu ve gelişimi için laboratuar ortamı oluşturularak Valilik Hizmet Birimleri personelinin bilgisayar konusunda düzenli Eğitimlerinin Valilik bünyesinde gerçekleştirilmesi vardı. Personelin ilk eğitimleri Bilgi İşlem Merkezi’nin koordinasyonu ile özel sektörce ücretsiz gerçekleştirildi.
 
İl Özel İdare Müdürlüğü Bilgisayar Altyapısı Kurulum Projesinde amaç, İl Özel İdare Müdürlüğünün ihtiyacı olan Bilgisayar altyapısı temini ve tesisinin sağlanması idi.
 
İşin içeriği;
  1. İl Özel İdare Müdürlüğü Valilik arası fiber hat çekilmesi,
  2. Altyapı yenileme,
    *Data, şebeke, telefon hatları
    *Kesintisiz Güç Kaynağı
  3. Bilgisayar ağ sistemi yönetiminin Valilik Bilgi İşlem Merkezince yapılması idi.

Yoğun çalışmalar sonucunda bu işlemlerde kısa süre içerisinde gerçekleştirildi.

Bilgi İşlem Merkezi olarak günlük;
  • Teknik arıza bakımı,
  • Online şikayet-öneri kabul (e-posta takip) hizmeti,
  • Virüs Tarama,
  • Günlük Yedek Alımı,
  • Bakım Onarım,
  • Teknik Destek,
  • İntranet Yapısının İzlenmesi gibi hizmetler vermekteyiz.
2 kişiyle işe başlayan Bilgi İşlem Merkezi eğitim seviyesi yüksek, güçlü ve dinamik bir ekiple çalışmalarına devam etmektedir.
 

 
Bilgi İşlem ekibi ve görev dağılımı;
  • Koordinatör
  • Yazılımcı
  • Web İçerik Sorumlusu
  • Editör
  • Sistem Yöneticisi
  • İdari İşler Sorumlusu
  • Personel ve İdari İşler Görevlisi
  • Teknik Destek Görevlisi
  • Lojistik Görevlisi
  • Ulaşım Görevlisi

Tasarım ve yayın İstanbul Valiliği Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü tarafından yapılmaktadır.
İstanbul Valiliği - Ankara Caddesi 34410 Cağaloğlu-Fatih/İstanbul
Telefon No: +90 212 455 59 00    Faks No: +90 212 512 20 86