T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Deprem kuşağında yer alan ve doğal afetlerden en fazla etkilenen ülkeler arasında yer alan Türkiye’de, afetlere hazırlık büyük önem taşıyor. AFAD (Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı), afet yönetimi konusunda yoğun mesai harcıyor. İl AFAD Müdürü İbrahim Tarı, afete hazırlığın önemine değinerek; afete hazırlığın bitecek bir süreç olmadığını ve her zaman hazır olmanın önemli olduğunu vurguladı.
Türkiye’de sadece yer hareketleri olarak yılda ortalama 23 bin farklı büyüklükte deprem meydana geliyor. Yaşanan tecrübeler ışığında, 2009 yılında riskleri öngörebilen, etkin ve hızlı koordinasyon sağlayan ve afetleri tek elden yönetebilen bir yapı oluşturmak; afet öncesi, sırası ve sonrası faaliyetleri etkin bir şekilde yönetmek amacıyla Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı ve İl Afet ve Acil Durum Müdürlükleri kuruldu. 81 ilde bulunan Afet ve Acil Durum Müdürlükleri, afet öncesi, sırası ve sonrası için çalışmalar yürütüyor.
Türkiye ve çevresinde meydana gelen depremler, AFAD tarafından 7/24 takip ediliyor. Türkiye, deprem gözlem istasyonu sayısı açısından Avrupa’nın ikinci büyük deprem gözlem ağına sahip. Yeni deprem tehlike haritaları 2019 yılında yürürlüğe girdi. Olası bir felakette afet bölgesine çok daha hızlı malzeme sevkiyatını sağlayacak 25 lojistik merkez ile cep depoları kuruldu.
İl AFAD Müdürü İbrahim Tarı
Yeni Deprem Tehlike Haritası Yürürlüğe Girdi
İstanbul’da yapılan afet yönetimi çalışmalarını anlatan İstanbul İl Afet ve Acil Durum Müdürü İbrahim Tarı, “AFAD olarak afetlere hazır olmak için 2009 yılından itibaren yoğun bir mesai harcamaktayız. Bu süreçte Afetin yönetiminde yapısal değişim ve dönüşümlere imza atılmıştır.” dedi. Tarı, “Afetler olmadan önce risk ve zararları azaltmak amacıyla, Türkiye Afet Risk Yönetim Sistemi oluşturulmuştur. Bu çerçevede 81 ilimizde bütünleşik tehlike haritalarını tamamladık, risk analizlerini yapıyor, risk azaltıcı projeler geliştiriyor, uyguluyor ve uygulatıyoruz.” diye konuştu.
“Bu çerçevede yüksek teknolojiyi afet yönetiminde bugün, düne göre daha etkin kullanıyoruz ve gelecekte daha etkin kullanmayı hedefliyoruz.” diyen Tarı, “İstanbul büyük bir şehir ve aynı zamanda 1. derece deprem bölgesinde yer alıyor. Bütün bu risklere hazır olmak için yapılacak her şey, her düzeyde düşünüldü. Çok şey yapıldı ve epey mesafe alındı.” diye ekledi.
Afete hazırlığın bitecek bir süreç olmadığını ve her zaman hazır olmanın önemli olduğunu vurgulayan Tarı, “Artık afete nasıl müdahale edilir değil, nasıl hazır olunur konuşmaya ve icraya başladık. Valilik olarak afetler nedeniyle cana ve mala gelen zararları azaltmak ile afet ve acil durumların oluşturduğu zararların önlenmesi için bu duruma yol açan tehlike ve risklerin belirlenmesi ve bunları afet olmadan önce önleyecek veya en aza indirecek önlemlerin alınması yönünde çalışmalarımızı büyük bir hızla sürdürmekteyiz.” dedi.
AFAD Ekibinde Gönüllüler ve Arama Kurtarma Köpekleri Yer Alıyor
Afet anında hızlı bir şekilde koordine sağlanıyor. İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü Arama ve Kurtarma Birlik Müdürlüğünde 118 personel görev yapıyor. Ekibin yanında afetlerde, dayanışma ve yardımlaşma amacıyla AFAD Gönüllüleri de yer alıyor. İsteyen herkes gerekli şartları sağlaması halinde gönüllü olabiliyor. Gönüllü olmak için 18 yaş üzeri olmak, eğitim ve çalışma programlarını aksatmayacak zaman opsiyonuna sahip olmak ve sağlık durumu olarak alan çalışmalarına ve seyahate uygun olmak gerekiyor.
Çalışmalarda arama kurtarma köpekleri de bulunuyor. Hızlı hareket ederek kayıp kişinin yerinin tespit edilmesi için kısa sürede büyük alanlarda tarama yapılabiliyor. Dünya standartlarına göre eğitilmiş bir arama köpeği, 20-30 arama personelinin yaptığı işi yapabiliyor.
Afete Hazırlık Ailede Başlar
Afete hazırlığın ailede başladığını ve Aile Afet Planı yapmanın afet esnasında koordine olmak adına önemli olduğunu belirten Tarı, “Afete hazırlık yalnızca devletin sorumluluğunda olan ve devletin yaptıklarıyla tamam olan bir süreç değildir. Ailenin hazırlığı bunlardan en önemlisidir. Aile Afet Planı ile afet esnasında nasıl buluşulacağı planlanmalıdır. Evimizde bazı tedbirlerin alınması gerekir. Eşyalarımız yapısal olmayan zararlara karşı sabitlenmelidir. Ayrıca afet ve acil durum çantası hazırlanarak sürekli kullanıma hazır bir şekilde kolayca ulaşılabilir bir noktada bulundurulmalı.” şeklinde konuştu.
AFAD Müdürlükleri tarafından afetlere hazırlık için eğitimler veriliyor. 2019 yılında İstanbul İl Afet ve Acil Durum Müdürlüğü tarafından 2 bin 638 eğitimde, 55 bin 562 kişiye eğitim verildi. Tarı, istenilen her zaman ve mekânda bu eğitimlerin verildiğini belirtti.
5 Kıtada 50’yi Aşkın Ülkeye İnsani Yardım
AFAD’ın dünyanın her yerine yardım götürdüğünü anlatan Tarı, “Dünyanın neresinde ihtiyaç varsa, insani yardım, arama kurtarma, afete destek gibi, AFAD orada vardır.” diyerek 5 kıtada 50’yi aşkın ülkeye insani yardımda bulunulduğunu belirtti.
Küresel İnsani Yardım 2017 raporuna göre; Türkiye’nin gerçekleştirdiği 6 milyar dolar insani yardım, dünyada yapılan yardımın yüzde 22’sini oluşturmuş olup, bu rapora göre Türkiye, 6.3 milyar yardım yapan ABD’nin ardından en çok insani yardım yapan ikinci ülke oldu. Dünyada en çok sığınmacıya ev sahipliği yapan Türkiye, AFAD koordinasyonunda savaştan kaçan 3,6 milyonu aşkın Suriyeli sığınmacıya yeni bir hayat sundu. Kurulan barınma merkezleriyle sığınmacılara her türlü hizmetin sunulmasının yanı sıra çocuklar okula kazandırıldı. Yardım kampanyaları ile mazlumlara umut olan AFAD, son olarak Afrika’nın güneydoğusunu vuran tropik kasırga sonrası Mozambik’te kimsenin gidemediği bölgelerde çalıştı ve afetten en fazla etkilenen Beira şehrine ulaşan ilk yardım ekibi oldu.
2019 Yılı Afetlere Hazırlık Yılı
2019 yılının “Afetlere Hazırlık Yılı” olarak kabul edildiği İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun katıldığı bir programla kamuoyu ile paylaşıldı. #AfetlereHazırOl çağrısının yapıldığı bu yılda 12 ay boyunca tüm yurtta çok sayıda etkinlik gerçekleştirerek hazırlığın ve bilginin önemi vurgulanacak.
Bu süreçte toplumda afetlere hazır olma yaklaşımının yerleşmesi için AFAD İstanbul yıl boyunca yapacağı eğitimler, tatbikatlar ve konferanslar ile İstanbulluların geniş katılımını sağlamayı hedefliyor.