• İçişleri Bakanlığı
  • e-Devlet
  • Diğer Valilikler
  • TR
    • Türkçe
    • English
    • Deutsch
    • русский
    • العربية
    • فارسی
    • 中文

Valilikler

T.C. İstanbul Valiliği
T.C. İstanbul Valiliği
T.C. İstanbul Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • İSTANBUL
    Bir Bakışta İstanbul Tarihçe Coğrafi Konum İstanbul Haritası İklim Nüfus Ekonomi Eğitim Turizm Tarihi ve Turistik Mekanlar Kültür ve Sanat Etkinlikleri İstanbul Lezzetleri
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Kamu Hizmet Standartları Projeler Etik Komisyonu
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Basın Açıklamaları Duyurular 2021 Güz Dönemi Afet Eğitim Eylem Planı İl Umumi Hıfzıssıhha Meclis Kararları ÇED Duyuruları Etkinlikler Valimizle Fotoğraflar
  • İLETİŞİM
°C
1
Temmuz2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • İstanbul Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Uğur ALADAĞ
        • Dr. Hasan Hüseyin CAN
        • Mehmet Ali ÖZYİĞİT
        • Abdurrahman İNAN
        • Levent KILIÇ
        • Günay ÖZTÜRK
        • Dr. M. H. Nail ANLAR
        • Özlem BOZKURT GEVREK
        • Şevket ATLI
        • Niyazi ERTEN
        • Dr. Yaşar AKSANYAR
        • Mehmet Fatih ÇİÇEKLİ
        • Faik Oktay SÖZER
        • Halil AVŞAR
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme Koordinasyon Başkanlığı
      • Türk Dünyası ve Akraba Toplulukları
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
      • İl Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • İSTANBUL
    • Bir Bakışta İstanbul
    • Tarihçe
    • Coğrafi Konum
    • İstanbul Haritası
    • İklim
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Turizm
    • Tarihi ve Turistik Mekanlar
    • Kültür ve Sanat Etkinlikleri
    • İstanbul Lezzetleri
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Projeler
    • Etik Komisyonu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • 2021 Güz Dönemi Afet Eğitim Eylem Planı
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Meclis Kararları
    • ÇED Duyuruları
    • Etkinlikler
    • Valimizle Fotoğraflar
  • İLETİŞİM
VALİLİK
  • Yöneticilerimiz
    • İstanbul Valisi
    • Vali Yardımcıları
      • Uğur ALADAĞ
      • Dr. Hasan Hüseyin CAN
      • Mehmet Ali ÖZYİĞİT
      • Abdurrahman İNAN
      • Levent KILIÇ
      • Günay ÖZTÜRK
      • Dr. M. H. Nail ANLAR
      • Özlem BOZKURT GEVREK
      • Şevket ATLI
      • Niyazi ERTEN
      • Dr. Yaşar AKSANYAR
      • Mehmet Fatih ÇİÇEKLİ
      • Faik Oktay SÖZER
      • Halil AVŞAR
  • Valilik Birimleri
    • Özel Kalem Müdürlüğü
    • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
    • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
    • İdare ve Denetim Müdürlüğü
    • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
    • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
    • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
    • Protokol Şube Müdürlüğü
    • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
    • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
    • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
    • Yatırım İzleme Koordinasyon Başkanlığı
    • Türk Dünyası ve Akraba Toplulukları
    • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
    • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
    • İl Enerji Yönetim Birimi
  • Tarihçe
  • Mevzuat
  • Kurumsal Kimlik

Türk Dünyası ve Akraba Toplulukları Koordinatörlüğü

KURULUŞ
 

İstanbul Valiliği bünyesinde faaliyetlerini sürdüren İstanbul Valiliği Türk Dünyası ve Akraba Toplulukları Koordinatörlüğü, T.C. Başbakanlığının 11.03.1993 tarih ve 3295 sayılı genelgesine istinaden, İstanbul Valiliğinin 14.01.1998 tarih ve 71 sayılı olurları ile kurulmuştur. Konu ile ilgili olarak İstanbul Valiliği’nin “Türk Dünyası Hizmetleri Koordinatörlüğü Kuruluş ve Çalışma Yönergesi” bulunmaktadır.
 
AMAÇLAR

1) Türk Cumhuriyetleri ile Akraba Topluluklarından gelenlere verilecek hizmetler konusunda araştırma, geliştirme ve çalışmalarda bulunma.
2) Türk Cumhuriyetleri ve Akraba Topluluklarından gelenlere rehberlik yapma, yardımda bulunma.
3) Türk Cumhuriyetleri ile Akraba Topluluklarından gelenlere İstanbul ilinde verilecek sosyal ve kültürel hizmetleri koordine etme.
 
KOORDİNATÖRLÜK FAALİYET KAPSAMI

1) İlgili kurum, kuruluş ve kişilerce Valiliğimizden istenilen konu ile ilgili çalışmaları yürütmek.
2) Birimin kuruluş amacına uygun olarak Kültür ve Sanat günleri, toplantılar, seminer, sergi ve geziler düzenlemek ve düzenletmek.
3) Gerekli görüldüğü taktirde ilgili kurum, kuruluş ve kişileri toplantıya çağırmak.
4) Misafir bilim adamı, kültür, sanat, spor ve gezi gruplarına faaliyetlerini gerçekleştirmede gerekli yardımda bulunmak.
5) Şiir, Kompozisyon, Fotoğraf, Resim, Müzik, Tiyatro, Spor vb. yarışmalarının yapılmasını sağlamak, sağlatmak.
6) Okullarımızda “Türk Basını’nda Türk Dünyası” arşivi oluşmasını ve bu konuda gerekli iş bölümünü sağlamak
7) Dost Aile (Rehber Aile) programı geliştirmek, yürütmek..
8) Valilik Makamı’nın uygun görmesi ile gazete, bülten, dergi çıkarmak, çıkartmak., misafir öğrencilerin sorunlarını ilgili kurum, kuruluş ve kişilere bildirmek.
9) Türk Dünyası ile ilişkilerin geliştirilmesi amacı ile kararname, müfredat, genelge ve duyurularla yapılması istenilen her türlü çalışmaları gözetlemek.
10) Türk Dünyası ile ilgili ilişkilerin geliştirilmesi amacıyla düzenlenen kurultaylarda alınan tavsiye niteliğindeki kararları hayata geçirecek birimlerin oluşmasına katkıda  bulunmak.
11) Yapılacak çalışmalar ve çalışma alanı ile ilgili konularda ilgili kurum, kuruluş ve kişilere sunulmak üzere rapor hazırlamak.
12) Kişilere yapılacak maddi yardımlar için gerekli çalışma ve koordinasyonu sağlamak.
13) Misafir öğrencilerin her türlü sorunlarını dinlemek, araştırmak, ilgililerle görüşmek
14) Misafir öğrencilerin ildeki kültür, sanat, spor vb. faaliyetlerini izlemelerini sağlamak.
15) Misafir öğrencilerin ülkemizdeki konumlarından istifade eden ve bu konuyu istismar eden kuruluşlarla ilgili önlem almak, alınmasında katkıda bulunmak.
16) Misafir öğrencilerin ülkelerinde iş yapan kurum ve kuruluşlarla koordinasyon sağlamak.
17) Türk Dünyası ile ilgili ilişkilerin geliştirilmesi amacı ile projeler oluşturmak, oluşturulan projelere katkıda bulunmak.
18) Misafir öğrencilere mezuniyet sonrasında gerek ülkemizde gerek kendi ülkelerinde ihtiyaç duydukları konularda yardımcı olmak.
 
İSTANBUL VALİLİĞİ
TÜRK DÜNYASI VE AKRABA TOPLULUKLARI
KOORDİNATÖRLÜĞÜ
 
2021-2022 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BURS BAŞVURU DUYURUSU
 
İstanbul Valiliği ile İstanbul Ticaret Odası arasında yapılan protokol çerçevesinde, Koordinatörlüğümüzün  tertip ettiği yabancı öğrenci burs başvurusu 15.10.2021 tarihinde başlamış olup 28.11.2021 tarihinde son bulacaktır.
 
 
Burs başvuru linki :
http://burs.turkdunyasi.istanbul.gov.tr 
  
Burs başvurusu başlamasıyla birlikle link aktif olacaktır.
 
YABANCI ÖĞRENCİ BURS BAŞVURU ŞARTLARI
 
1. Yabancı Öğrenci statüsünde olmak.
2. Türk Vatandaşı olmamak.(Vatandaşlıktan çıkarılanlar ve çifte vatandaşlar başvuramazlar)
3. İstanbul da ikamet ediyor olmak.
4. YÖS sınavı başarı kriteri  ile İstanbulda ki üniversitlerde kayıtlı olmak.
5. Mezuniyet diploma notunun asgari 4 üzerinden 2,5 veya 100 üzerinden 70 olması.
6. Lisans programları için 22 yaşını geçmemiş olmak. 
7. 2021-2022  Eğitim-Öğretim döneminde Türkiye Bursları veya herhangi bir devlet bursu almamış olmak.
8. 2021-2022 Eğitim-öğretim döneminde, sadece lisans birinci sınıfa kayıtlı öğrenime devam eden öğrencilerin burs başvurusu kabul edilecektir. Hazırlık sınıfının başvuruları kabul edilmeyecektir.
 
Not: 2021-2022 yılı burs hakkı  kazanan öğrencilere ,  ileriki dönemlerde burs kriterlerini taşımak kaydıyla  ve  İTO ile burs karşılıklı burs protokolü imzalanması halinde  toplamda dört yıl boyunca burs verilmeye devam edilecektir.

 
 İstenen Belgeler :  ( Yalnızca Burs kazanan öğrenciler içindir. )
 
1. Öğrenci Belgesi (YÖS sınavı ile kayıtlı olduğunu gösterir şekilde olmalı)
2. Pasaport Fotokopisi.
3- İkamet İzni Kartı Fotokopisi
4- Not durumunu gösterir şekilde mezuniyet belgesi 
5- Yerleşim Yeri  ve Diğer Adres Belgesi (Nüfus Müdürlüğü veya E-Devlet üzerinden alınabilir)
6-  Burs Başvuru Çıktısı
 
Not: Belgeler güncel olacaktır aksi takdirde kabul edilmeyecektir.

Önemli Not:
•    Pandemi nedeniyle başvurular sadece internet üzerinden yapılacaktır. 
•    Mülakata çağrılacak öğrencilere bilgi verilecektir.
•    Yalnızca Bursu almaya hak kazanan öğrencilerin istenen belgeleri bizzat Koordinatörlüğümüze getirmesi getirmektedir.

 
 
 
 
İletişim
Telefon No  : +90 212 455 50 00 (Dahili: 1483)
E-posta       : turkdunyasi@istanbul.gov.tr
Adres          : İstanbul Valiliği Vatan Caddesi Ek Hizmet Binası Hırka-i Şerif Mah. Adnan Menderes Bulvarı No: 64 Fatih/İSTANBUL
 
 
https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Bilgi Edinme
  • Resmi Gazete
  • YİKOB
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Ankara Caddesi 34110 Cağaloğlu-Fatih/İstanbul
Telefon: +90 212 455 59 00 Belgegeçer : +90 212 512 20 86