T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İstanbul Valiliği CİMER ve Açık Kapı Birimlerine 2023 yılında gelen tüm başvurular, hızlı ve etkili bir şekilde çözüme kavuşturuldu.
Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), devlet ile halk arasındaki iletişimin güçlendirilmesi ve kamu politikalarının vatandaş odaklı oluşturulması ilkeleri kapsamında faaliyet göstererek Anayasal haklar arasında yer alan dilekçe ve bilgi edinme haklarının etkin, ivedi ve doğru bir şekilde sonuçlanması amacıyla 2006’da hayata geçirildi. 2023’te İstanbul CİMER sistemine gelen her başvuru özenle sonuçlandırıldı.
“İSTANBUL CİMER, 1 MİLYONA YAKIN BAŞVURUYA DÖNÜŞ YAPTI”
2023 yılında İstanbul CİMER sistemine gelen toplam 979 bin 884 başvuruya cevap verilerek etkin bir şekilde tüm başvurular çözüme ulaştırıldı. İstanbul’da en yoğun başvuru, 51 bin 834 ile Bağcılar ilçesinden yapılırken, ikinci sırayı 48 bin 567 ile Esenyurt ilçesi takip etmiş, üçüncü sırada ise 37 bin 061 başvuru ile Ümraniye ilçesi yer aldı. 2023’te İstanbul’da en fazla sosyal yardım talebi, iş talebi ve mahalli hizmetler ile ilgili konulara ilişkin başvurular alındı.
“AÇIK KAPI, 166 BİN BAŞVURUYA HIZLI VE ETKİN ÇÖZÜMLER SUNDU”
Açık Kapı Projesi, İçişleri Bakanlığı’nca 81 il Valiliğinde oluşturulan, vatandaşların kamu hizmetlerine kolay ulaşımını ve taleplerin hızlı sonuçlandırılmasını sağlıyor. Bu kapsamda İstanbul Valiliği Açık Kapı birimi, 2023 yılında İstanbul’da 166 bin 710 başvuruyu ilgili kurumlara yönlendirerek gelen başvuruların tamamına yakını sonuçlandırdı. İstanbul Valiliği Açık Kapı Birimi, 2023’te 81 İl Valiliğinde oluşturulan Açık Kapı Birimlerine gelen başvuruların yüzde 9,42’sini karşıladı.
“EN ÇOK BAŞVURU ESENYURT’TAN, EN AZ BAŞVURU İSE ADALAR’DAN”
2023 yılında İstanbul Valiliği Açık Kapı birimine en çok başvuru 19 bin 073 ile Esenyurt ilçesinden gelirken, bunu 10 bin 861 başvuru ile Sultangazi ilçesi ikinci olarak takip etmiş, Küçükçekmece ilçesi ise 10 bin 148 başvuru ile üçüncü sırayı almıştır. En düşük başvuru ise 76 başvuru ile Adalar’dan yapılırken, 239 başvuru ile en az başvuruyu yapan ikinci ilçe Şile olmuştur.
“AÇIK KAPI, 39 BİN İSTANBULLU İLE HANELERİNDE GÖRÜŞTÜ”
İstanbul’da vatandaşların talep ve şikâyetlerini doğrudan dinleyerek çözüm önerileri sunan, kamu hizmetlerine erişimde yaşanan sorunları çözmeye çalışan İstanbul Açık Kapı birimi, halkla ilişkileri kuvvetlendirmek, vatandaşın talep ve önerilerini yerinde almak amacıyla 2023 yılında 39 bin 943 vatandaş ile hanelerinde görüştü.