• İçişleri Bakanlığı
  • e-Devlet
  • Diğer Valilikler
  • TR
    • Türkçe
    • English
    • Deutsch
    • русский
    • العربية
    • فارسی
    • 中文

Valilikler

T.C. İstanbul Valiliği
T.C. İstanbul Valiliği
T.C. İstanbul Valiliği
  • VALİLİK
    Yöneticilerimiz Valilik Birimleri Tarihçe Mevzuat Kurumsal Kimlik
  • İSTANBUL
    Bir Bakışta İstanbul Tarihçe Coğrafi Konum İstanbul Haritası İklim Nüfus Ekonomi Eğitim Turizm Tarihi ve Turistik Mekanlar Kültür ve Sanat Etkinlikleri İstanbul Lezzetleri
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    Kamu Hizmet Standartları Projeler Etik Komisyonu
  • GÜNDEM
    Haberler Validen Haberler Basın Açıklamaları Duyurular 2021 Güz Dönemi Afet Eğitim Eylem Planı İl Umumi Hıfzıssıhha Meclis Kararları ÇED Duyuruları Etkinlikler Valimizle Fotoğraflar
  • İLETİŞİM
°C
1
Temmuz2022
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • VALİLİK
    • Yöneticilerimiz
      • İstanbul Valisi
      • Vali Yardımcıları
        • Uğur ALADAĞ
        • Dr. Hasan Hüseyin CAN
        • Mehmet Ali ÖZYİĞİT
        • Abdurrahman İNAN
        • Levent KILIÇ
        • Günay ÖZTÜRK
        • Dr. M. H. Nail ANLAR
        • Özlem BOZKURT GEVREK
        • Şevket ATLI
        • Niyazi ERTEN
        • Dr. Yaşar AKSANYAR
        • Mehmet Fatih ÇİÇEKLİ
        • Faik Oktay SÖZER
        • Halil AVŞAR
    • Valilik Birimleri
      • Özel Kalem Müdürlüğü
      • İl Yazı İşleri Müdürlüğü
      • İl İdare Kurulu Müdürlüğü
      • İdare ve Denetim Müdürlüğü
      • İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
      • İl Planlama ve Koordinasyon Müdürlüğü
      • İl Sosyal Etüt ve Proje Müdürlüğü
      • Protokol Şube Müdürlüğü
      • Bilgi İşlem Şube Müdürlüğü
      • İdari Hizmetler Şube Müdürlüğü
      • Hukuk İşleri Şube Müdürlüğü
      • Yatırım İzleme Koordinasyon Başkanlığı
      • Türk Dünyası ve Akraba Toplulukları
      • Açık Kapı Şube Müdürlüğü
      • Avrupa Birliği ve Dış İlişkiler Bürosu
      • İl Enerji Yönetim Birimi
    • Tarihçe
    • Mevzuat
    • Kurumsal Kimlik
  • İSTANBUL
    • Bir Bakışta İstanbul
    • Tarihçe
    • Coğrafi Konum
    • İstanbul Haritası
    • İklim
    • Nüfus
    • Ekonomi
    • Eğitim
    • Turizm
    • Tarihi ve Turistik Mekanlar
    • Kültür ve Sanat Etkinlikleri
    • İstanbul Lezzetleri
  • İLÇELERİMİZ
  • HİZMETLERİMİZ
    • Kamu Hizmet Standartları
    • Projeler
    • Etik Komisyonu
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Validen Haberler
    • Basın Açıklamaları
    • Duyurular
    • 2021 Güz Dönemi Afet Eğitim Eylem Planı
    • İl Umumi Hıfzıssıhha Meclis Kararları
    • ÇED Duyuruları
    • Etkinlikler
    • Valimizle Fotoğraflar
  • İLETİŞİM
 

“Düzensiz Göç, Kayıtsız Suriyeliler, Kayıt Dışı İstihdam" Basın Açıklaması

27.08.2019
İl Basın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü
 

“DÜZENSİZ GÖÇ, KAYITSIZ SURİYELİLER, KAYIT DIŞI İSTİHDAM”

BASIN AÇIKLAMASI (2019-48)

İlimizde düzensiz göçle mücadele, kaydı olmayan ya da başka illere kayıtlı olan Suriyeliler, kayıt dışı istihdamın önlenmesine yönelik rehberlik hizmetleri ve işyeri tabela denetimleri devam etmektedir.

Valiliğimizin koordinasyonunda 12 Temmuz – 25 Ağustos 2019 tarihleri arasında;

a) Düzensiz göçle gelen 16.423 kaçak göçmen, Bakanlığımızın belirlediği Geri Gönderme Merkezlerinin bulunduğu illere sevk edilmiştir. Bunların geri gönderme işlemleri sevk edildikleri merkezlerde sürdürülmektedir.

b) İlimizde kayıtsız 4.500 Suriyeli, Bakanlığımızın belirlediği illerdeki Geçici Barınma Merkezlerine sevk edilmiştir.

c) Başka illere kayıtlı Geçici Koruma Kapsamındaki Suriyelilerin, kayıtlı bulundukları illere dönüşleri devam etmektedir.

 

Belediyelerimiz, muhtarlarımız ve Suriyeli sivil toplum kuruluşlarının temsilcileriyle yapılan istişare ve değerlendirmeler sonucunda, Suriyelilerin kayıtlı oldukları illere taşınmaları için 20 Ağustos 2019 tarihine kadar verilen süre, 30 Ekim 2019 tarihine kadar uzatılmıştır.

Başka illere kayıtlı Suriyelilerden;

    • 2018-2019 Eğitim Öğretim döneminde İstanbul’da öğrenim gören temel eğitim ve ortaöğretim öğrencileri ve aileleri,

 

    • Aile bütünlüğünün temini ve insani gerekçeler dâhilinde, ilimize kayıtlı ailelerin diğer illere kayıtlı olan fertleri,

 

    • Annesi ya da babasını kaybetmiş, yakınlarının himayesindeki (öksüz-yetim) çocuklar,

 

    • İstanbul’da yatırımı bulunan ve istihdam sağlayan Suriyelilerden, başvuru tarihinden 3 ay öncesinde aktif olarak faaliyette bulunduğu resmi olarak tespit edilen işletmelerin sahipleri ile çekirdek aileleri,
 
    • Üniversite eğitimine devam eden öğrenciler,

Durumlarını belgelendirmeleri ve ilgili mevzuatın öngördüğü şartları taşımaları kaydıyla ilimize kayıt yapılacaktır.

 

d) Sosyal Güvenlik Kurumu İl Müdürlüğü ve ilgili kurum temsilcilerinden oluşan ekiplerimiz,  çalışma  hayatında  kayıt  dışı  istihdamın  önlenmesi  için  REHBERLİK faaliyetlerine devam etmektedir.

 

Bu dönemde 24.344 işyeri ziyaret edilerek, işveren ve çalışanlarına rehberlik hizmeti verilmiştir. Valiliğimizce 25 Ağustos 2019 tarihine kadar yapılacağı belirtilen rehberlik hizmetleri, meslek odalarımızın talepleri doğrultusunda 30 Ekim 2019’a kadar uzatılmıştır.

e) İşyeri tabelalarının mevzuata uygun hale getirilmesine ilişkin çalışmalarda bugüne kadar 12.224 işyerine rehberlik hizmeti verilmiştir.

 

Mevzuata uygun olmayan 437 işyeri tabelası uygun hale getirilmiştir. 1.681 işyeri tabelasının da mevzuata uygun hale getirilmesi için çalışmalar devam etmektedir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur. 27.08.2019

 


REPUBLIC OF TURKEY ISTANBUL GOVERNOR'S OFFICE

Provincial Directorate of Press and Public Relations

 

"IRREGULAR MIGRATION, UNREGISTERED SYRIANS, UNREGISTERED EMPLOYMENT"

PRESS RELEASE (2019-48)

The fight against irregular migration, guidance services for Syrians who are not registered or registered in other provinces, prevention of unregistered employment and workplace signboard inspections are ongoing.

Under coordination of the Governor's Office, from July 12 - August 25, 2019;

  1. 16,423 illegal immigrants who came to the city as part of the irregular migration have been transferred to the provinces which have Repatriation Centers designated by our Ministry. Repatriation procedures for them are being undertaken at the centers they have been sent to.
  2. 4,500 unregistered Syrians based in our province have been sent to Temporary Accommodation Centers located in provinces designated by the Ministry.
  3. Syrians under Temporary Protection registered in other provinces are still returning to provinces where they are registered.

As a result of the consultations and evaluations with representatives of our municipalities, headmen and Syrian NGOs, the deadline for Syrians to move back to provinces where they are registered, which has been originally set as August 20, 2019, has been extended until October 30, 2019.

Of those Syrians registered in other provinces;

  • primary and secondary school students who attended the formal education institutions in Istanbul during 2018-2019 academic year and their families,
  • members registered in other provinces of the families registered in our province for the purpose of assuring the integrity of the family and humanitarian reasons,
  • Children who have lost their parents and are under protection of their relatives (orphans),
  • Of those Syrians who have investments in Istanbul and create employment for others, proprietors of those businesses for which it is officially ascertained that such businesses were in good standing 3 months before the application date and their nuclear family,
  • Students who are still studying at a university,
 

will be registered in our province, provided that they certify their status and meet the requirements stipulated by the relevant legislation.

 

d) GUIDANCE activities are still being carried our by our teams consisting of the Provincial Directorate of the Social Security Institution and the representatives of the relevant institutions in order to prevent unregistered employment in working life.

During the period to which this press release relates, 24,344 workplaces were visited and guidance services were rendered for employers and employees. The deadline set by the Governor's Office as August 25, 2019 for guidance services has been extended until October 30, 2019 upon request of representatives from chambers of profession.

e) Guidance services have been provided to 12,224 workplaces so far in efforts to ensure that signboards of workplaces are in compliance with the legislation.         

437 workplace signboards that do not comply with the legislation have been made suitable. Efforts are ongoing for bringing signboards of 1,681 workplaces in compliance with the legislation.

Respectfully submitted to the public. 27.08.2019

 

https://www.tccb.gov.tr/
https://www.icisleri.gov.tr/
https://www.turkiye.gov.tr/
https://www.cimer.gov.tr/
 

Bizi Takip Edin

  • Bilgi Edinme
  • Resmi Gazete
  • YİKOB
  • Kolluk Gözetim Komisyonu
Ankara Caddesi 34110 Cağaloğlu-Fatih/İstanbul
Telefon: +90 212 455 59 00 Belgegeçer : +90 212 512 20 86